wtorek, 1 września 2015

Wpływ wody na włosy

Cześć

Niedawno wróciłam z Rzeszowa i nareszcie mam czas napisać post. Pobyt ten zainspirował mnie do dzisiejszego tematu. Zawsze będąc w tym mieście muszę mierzyć się z pogorszoną kondycją zarówno cery jak i włosów. Przyczyną jest oczywiście zmiana wody, która na Pomorzu gdzie mieszkam jest o wiele bardziej przyjazna dla mojego organizmu. Podejrzewam, że woda w tym mieście jest znacznie twardsza od tej, której używam na codzień. Rzeczami, które zaobserwowałam jest: jeśli chodzi o cerę, bardzo wzmożone powstawanie wyprysków, na włosach zaobserwowałam przesuszenie, wrażenie niedomycia, świeżo umyte włosy były jakby posklejane u nasady pomimo faktu ,że w tym miejscu nie nakładałam żadnych odżywek. Nie powiem budziło to u mnie nie małą irytację. Stąd mój wniosek, że woda w tym mieście jest zbyt twarda dla moich włosów.

Czym jest twardość wody?

Twardość wody określa się zawartością znajdujących się w niej soli różnych metali.
Można ją podzielić na różne stopnie twardości oraz na dwa rodzaje:

  • przemijająca- związaną z obecnością węglanów, które wydzielają się pod postacią osadu w trakcie gotowania
  • nieprzemijającą- za którą odpowiedzialne są głównie siarczany, azotany i chlorki
No dobrze ale jak twarda woda działa na włosy?  Utrudnia wnikanie substancjom nawilżającym, zmniejsza pienienie się mydeł oraz szamponów czy różnych żeli pod prysznic, sprawia również, że włosy trudniej się układają. Zmusza nas to do zużywania większej ilości kosmetyków co nie jest zdrowe dla naszego organizmu. Weźmy na ten przykład szampon z SLSem zwiększona ilość produktu może wrażliwszym skalpom wyrządzić dużą krzywdę, może spowodować np reakcje alergiczną bądź przesuszenie skalpu. Wiadomo również, że jest to mocny chemiczny detergent, a to co chemiczne nie jest dla nas najlepsze.

Dokopałam się do badań wykonanych przez firmę Brita, która zwierzyła twardość wody w Polskich miastach i cóż wynik jest taki,że najtwardszą wodę znaleziono w Gdańsku, a bardzo miękką w Zakopanym czy Katowicach. Niedługo będę miała okazję to sprawdzić więc dam znać jak moje włosy zareagowały na wodę z Zakopanego :) 

Jak się możemy uchronić od wpływu twardej wody? Nie jest to proste zadanie, na rynku można kupić specjalne filtry,które montuje się w łazience. Mają one na celu zmiękczenie wody. Jeśli twardość wody jest przemijająca pomóc może przegotowywanie wody używanej do mycia cery i włosów, niestety jest to metoda dosyć uciążliwa.:(  Dobrym pomysłem jest również zaopatrzenie się w naturalne kosmetyki, które będą bezpiecznie pielęgnować nasze włosy i ciało.

A czy wy zauważyłyście wpływ wody na włosy podczas wakacyjnych wyjazdów?


1 komentarz: